Notícies

CAMPAMENTS PETITS, MITJANS I GRANS

El passat 12 al 15 de juliol el grup de petits, mitjans i grans de l'Esplai el Raconet, va marxar de campaments a Queralbs, la Vall de Núria.

Els monitors i monitores dies abans havien rebut la notícia d'uns pirates que necessitaven arribar al mar, però el seu vaixell era tan gran que no passava pel riu... Per tant necessitaven l'ajuda de tots els nens i nenes de Cervelló per poder fer que el riu s'eixamples perquè pugues passar.

A través de diverses cartes els pirates es posaven en contacte amb nosaltres, vam haver de realitzar diverses proves per tal d'anar aconseguint la poció màgica. Finalment vam tenir tots els ingredients per poder-la fer. Els pirates ens van fer arribar que havien pogut arribar fins al mar!
Hem viscut una nova aventura plena de nous moments compartits

SEMI-RUTA JOVES

El passat 17 al 21 de juliol el grup de joves de l'Esplai el Raconet, va marxar de semiruta per la Vall de Núria. Tenint un campament fix, situat a Queralbs i de cara al Taga, des d'on cada dia sortiem a caminar i a realitzar diferents rutes.
El primer dia vam anar al riu on ens vam refrescar i tot tornant cap al terreny d'acampada ens va enganxar la pluja.
El segon dia ens vam endinsar en la immensa Vall de Núria i com a campions vam fer el tradicional camí Queralbs-La Vall de Núria-Queralbs! En arribar al terreny estàvem molt satisfets de la ruta realitzada.
El tercer dia per tal de recuperar forces vam anar a realitzar una gimcana al poble de Queralbs, tot aprofitant per visitar aquest poble que té un encant molt especial.
El dijous havíem de pujar al Coma de Vaca però el temps no ho va permetre i vam anar fins al Parc Natural de Fontalba a gaudir de les màgiques vistes.
El divendres quan vam tornar a casa vam fer una gran reflexió "Aquestes experiències ens ajuden a créixer com a persones i ser cada vegada més autònoms" sortida dels mateixos joves participants de l'activitat.
Volíem aprofitar aquests dies per endinsar els joves en el món de la muntanya i que poguessin conèixer l'entorn. Han estat uns dies plens de vivències i amb vistes en llocs insòlits i plens de màgia!

SORTIDA A NÚRIA

Els passats 18 i 19 de febrer, l’esplai el Raconet va recuperar una de les seves tradicionals sortides d’hivern: les colònies a la Vall de Núria! Petits i mitjans, grans i joves, i l’equip de monitors van gaudir d’un cap de setmana a l’alta muntanya, tirant-se amb trineus, fent iglús i ninots de neu.

També van conèixer les muntanyes que envoltaven l’Alberg de La Farga, on es van allotjar, fent una ruta de 7 km fins al Salt del Grill. Els infants van complir les missions que els van ser encomanades: El grup de petits va rebre el missatge d’un petit troll que demanava ajuda perquè havia perdut la seva família i se l’havien emportat els maleïts trolls de la muntanya; finalment varen trobar-lo i se’l van emportar a la casa amb ells! El grup de grans s’endinsaven en el món de Star Wars i tenien la missió de trobar el mapa secret de l’Estrella de la Mort, també el van aconseguir i van guanyar unes espases làser per lluitar contra els rebels!

Infants i monitors van tornar amb la motxilla plena de bones experiències, noves amistats, moments per recordar i moltes ganes de seguir creixent plegats

ESPOT PUBLICITARI GRUP DE JOVES

"El passat trimestre el grup de joves de l'Esplai el Raconet, vàrem realitzar un petit espot publicitari per tal de fer un primer tancament de la proposta educativa realitzada l'any passat i amb la que continuem treballant aquest any "Camins" basada en l'excursionisme i la natura.

Vam ser els autèntics protagonistes des del primer moment: realitzant el guio, fent de càmera, directors, protagonistes, fent ús de la claqueta... En aquest volíem reflectir com podeu veure la importància de la preparació prèvia de les excursions i l'orientació al bosc.

Aquest projecte el vàrem poder fer gràcies al suport de la Federació Catalana de l'Esplai i Política lingüística de la generalitat. Als quals estem molt agraïts per tal d'haver pogut gaudir d'aquesta experiència."

Podeu veure el video:

MANNEQUIN CHALLENGE
I aquí teniu la sorpresa per començar aquest magnífic nou any 2017, que ens portarà milers d'aventures per compartir plegats, des del més petit fins al més gran! 🎆👪
Aprofiteu dels dies de festa i sigueu bons, que la nit màgica està molt a prop...

COLÓNIES TARDOR

El passat cap de setmana del 26 i 27 de novembre, els nens i nenes de l'esplai ens vam endinsar en una nova aventura!

Vam anar a Mas Cabàlies, Ogassa. On vàrem realitzar diverses activitats: el grup de petits, mitjans i grans van gaudir de l'entorn amb un expert on van treballar els animals de granja com els cavalls i les vaques. El grup de joves van comptar amb un monitor que els va ensenyar a gravar un petit curtmetratge. A la tarda vam rebre la visita del pagès que ens va explicar la vida de les vaques i el seu ofici.

Seguidament vàrem iniciar el joc, on vam rebre una carta que ens explicava que el Tacaroja s'havia perdut. Havíem de realitzar diverses proves per poder-lo trobar.

L'endemà al matí ens vam llevar amb l'entorn nevat i un gran arc de Sant Martí. Ens vam decidir a iniciar una nova ruta per trobar el tacaroja i visitar nous animalons. El grup de joves es va endinsar a realitzar el "Puig de la Caritat (1.304 m)" En arribar a la casa ens esperava un gran dinar. I per acabar vam rebre la visita del Senyor Fagús, qui ens va dir que havíem treballat molt bé en equip i ens va donar un petit obsequi per la feina feta. En Tacaroja estava obrint el camí per què tornessim a casa.

"SOM INFANTS, SOM PRESENT"

Els infants reivindiquen “vull dir la meva” al Fòrum Som Infants Som Present

El dissabte 5 de novembre de 2016, s’ha celebrat al CaixaFòrum de Barcelona  una jornada en la que prop de 200 nois i noies d’entre 3 a 18 anys i 80 adults, educadors i famílies, provinents de 12 esplais d’arreu de Catalunya, han estat parlant d’igual a igual sobre les seves experiències al voltant de la participació infantil.

Aquesta jornada, que ha portat per lema “Som infants, som present” és una iniciativa que va començar el novembre del 2015 per  promoure la cultura de la participació entre les entitats de lleure. El projecte, liderat per l’esplai Enlleura’t i la Federació Catalana de l’Esplai-Fundesplai, i que compta amb la col·laboració de l’Obra Social la Caixa, pretén contribuir a conscienciar de la importància de generar instruments, processos i espais per als infants, per fer operatiu l’exercici real dels seus drets de ciutadania. El fòrum ha estat la cloenda d’aquest projecte.

Durant la primera part del Fòrum els infants i joves, distribuïts en grups, han estat debatent per construir “la fórmula de la participació”, composada per elements com que “la participació és un dret”, que “tenim dret a expressar-nos”, que “cal companyerisme”, i que “hi ha d’haver espais per a la participació”. I tot plegat, “ara i aquí, perquè som ciutadans del present”.

El Fòrum “Som infants, som present” ha inclòs un espai “laboratori”, on els nois i noies han presentat fins a 10 projectes i experiències de participació infantil, dutes a terme en els seus esplais.
La trobada va concloure amb el repartiment d’unes polseres que conviden als infants i joves a convertir-se en promotors de les idees i propostes del fòrum en els seus centres i municipis.

AUTOR: FEDERACIÓ CATALANA DE L'ESPLAI.

Notícia diari Ara

SORTIDA FAMILIAR SANTA FÉ DE MONTSENY

El passat 15 d'octubre vam donar el tret de sortida a les activitats de l'Esplai! O vam fer amb les famílies compartint una sortida en plena natura.

Vam decidir anar a veure la tardor en ple Montseny, acompanyats d'un guia de muntanya que ens va portar per una ruta que envolta el pantà de santa (6 Km) vam compartir un dia màgic amb tots els nens i nenes i les famílies.

Al llarg de la sortida vam rebre notícies de la nostra amiga Tina que ens va presentar al seu nou amic Taca Roja amb qui compartirem llargues missions aquest any! Iniciem un nou curs amb moltes ganes i amb noves activitats!

MOVIDIC 2016

El passat 17 de setembre els monitors i monitores de l'Esplai el Raconet, vàrem assistir a MOVIDIC, al Prat de Llobregat, la trobada d'inici de curs de la Federació Catalana de l'esplai. Allà ens vam aplegar 300 monitors/es de diferents indrets de Catalunya, per donar el tret de sortida al curs d'esplai.

Vam aprofitar aquests espais per formar-nos i aprofundir en la proposta educativa, així com per intercanviar impressions i opinions respecte a l'educació en el lleure amb altres agents implicats. També vam realitzar l'acta de tancament de la celebració del 20è aniversari de la Federació Catalana de l'Esplai.

Us esperem a tots i totes en aquest nou curs d'esplai! On continuarem treballant amb la proposta educativa camins, referent a l'excursionisme i la natura. Sempre acompanyats de la nostra amiga Tina i els seus nous amics, no tu pots perdre!!

RESUM EN IMATGES DE LA JORNADA

CAMPAMENTS JOVES

Aquesta passada Setmana Santa el grup de Joves de l'Esplai el Raconet vam marxar de Campaments al Pantà de Sau. Dues de les nostres joves l'Alicia Lopez i la Carla Villegas ens expliquen de primera mà la seva experiència: "Formem part del grup de joves de l'Esplai el Raconet. El passat diumenge dia 20 de Març al matí vam marxar de campaments i vam tornar el dimecres 23 de Març a la tarda. Vam anar a Vilanova de Sau a Can Mateu exactament al Terreny d'acampada els Prats.
El primer dia quan ja estàvem instal·lats vam anar a fer un volt per la zona per conèixer el que ens envoltava, altres esplais i fer nous amics. Aquell dia vam fer diversos jocs a la pista.
Dilluns 21 les monitores ens van preparar una gimcana de la natura per conèixer diferents animals i arbres. A la tarda ens vam endinsar al pantà de Sau però ens va començar a ploure.
Dimarts 22 vam anar a fer una excursió al Pont de Malafugassa i després a visitar el Poble de Vilanova de Sau on vam trobar un "cau". Aquell dia vam caminar 18 km.
Dimecres 23 ens van muntar una sèrie de jocs tradicionals i abans de marxar va passar una cosa inesperada vam simular un casament en senyal d'unió de grup i d'on van sorgir moltes cosses que ens van emocionar.
A la tornada estàvem tots dormint, ja que a la nit anterior no havíem dormit res, acomiadant-nos d'altres esplais. En arribar ens esperaven els pares i mares amb una bona cassola plena de xocolata i un plat de xurros, melindros, galetes...

Aquests campaments van ser una experiència!!!"

#20anys20cims

Aprofitant el 20è aniversari de la Federació Catalana de l'Esplai, estem realitzant una acció conjunta entre tots els esplais del nostre moviment. Sota el lema "#20anys20cims" i aprofundint en la proposta educativa "Camins" que treballem aquest any a l'Esplai. Ens vàrem decidir a coronar tots els esplais de manera simultània un cim. Nosaltres vam pujar al cim més alt del nostre municipi el Puig-D'Agulles (564 m), estem molt orgullosos i agraïts de què part de la nostra població i membres de l'Esplai s'hagin unit a aquest acte. Volem Felicitar a la Federació Catalana de l'Esplai pels seus 20 anys i la gran tasca educativa que realitza, esperem poder seguir treballant amb vosaltres molt més temps!

COLÒNIES LES CODINES: UNA PETJADA ESTRANYA!

El passat mes de març vàrem marxar de colònies amb l'Esplai. La Tina ens havia descobert un nou món el de les petjades dels animals. En arribar a la casa vàrem realitzar diferents jocs de coneixença i un cop dinats i relaxats, vam conèixer els animalons que envoltaven la casa. De cop i volta vam veure que hi havia una petjada molt estranya... Semblava la d'un pingüí quina gran sorpresa!! El Pingüí estava malalt i ens demanava la seva ajuda! Volia que l'ajudéssim a trobar aquell medicament que el faltava per curar-se, i així o vàrem fer. A la nit vam rebre la seva visita i el vam poder curar. El diumenge vam aprofitar per endinsar-nos a la muntanya i caminar fins al màgic Castell de Montesquiu. Han sigut unes colònies molt intenses!!

COLÒNIES A CAN SANTOI: A LA RECERCA DE LA TINA!

Aquest cap de setmana passat, 28 i 29 de novembre, els monitors i monitores i infants de l’esplai El Raconet vam marxar de colònies a Can Santoi (Molins de Rei).
Aquest curs a l’esplai som exploradors, i ens dediquem a fer cims amb la nostra amiga Tina, l’alpinista professional que ens acompanyarà tot el curs. Però a vegades la Tina, que és tant amant de la muntanya, perd el nord... i el cap... i les seves coses...

Aquest cap de setmana teníem un objectiu: trobar la Tina i les seves pertinences i... endevineu què? LA VAM TROBAR! Vam trobar la Tina i tot el seu material d’escalada!! Des que vam arribar dissabte al matí els nens de l’esplai van estar fent gimcanes i jocs. Primer van trobar el diari personal de la Tina, i allà vam descobrir que la Tina havia estat a la nostra casa de colònies i havia perdut el seu casc, el seu boudrier  la seva motxilla i, és clar, havia de marxar a fer un cim als Pirineus i necessitava que l’ajudéssim a buscar tot el seu material.

Ens vam posar mans a l’obra i... dissabte a la nit, buscant pels voltants de la casa... va aparèixer LA TINA! Però el millor és que no venia sola, sinó amb la seva amiga BLEFA! Vam xerrar una estona amb elles i ens vam fer fotos plegats!

Diumenge al matí, havent esmorzat i carregat energies, vam sortir a la recerca del material de la Tina, vam caminar 10km per la Rierada de Molins i vam fer una gimcana pel voltant de la casa: ens vam fer fotos amb els arbres, vam trobar insectes (fins i tot una GRANOTA!), un cavall i un ruc, vam inventar cançons, recitar frases a l’inrevés... mil coses! I un cop superades totes les proves, vam trobar tot el que buscàvem: el budrier blau de la Tina, el seu casc d’escalada i la motxilla per guardar tot el material!

Finalment, va arribar el diumenge a la tarda i era l’hora de marxar, ho havíem recollit tot, havíem trobat totes les pertinences de la Tina i la nostra tasca com exploradors havia acabat. Marxàvem ben contents, amb la feina feta, i havent passat un cap de setmana d’allò més divertit!

PROJECTE CUSTÒDIA JOVES

El resultat d'un cap de setmana al Projecte Custòdia.

Després de molt treballar en un cap de setmana orientat a la conservació del medi natural on vam realitzar una vedruna pels conills, fer nius d'ocells i penjar-los al bosc i desbrossar la piscina de la casa.

Entre altres activitats vam fer un petit curtmetratge on promocionàvem el medi natural i altres activitats de lleure.

Podem dir que hem gaudit d'un cap de setmana genial conjuntament amb els nostres amics de l'Esplai Tricicle, Bellvitge i GISC.

Video resum del projecte: https://www.youtube.com/watch?v=SDDw4oZF_y0

Joves, veniu de colónies?? Participem al projecte custòdia ;)

RENOVEM L'ESPLAI
 Matí de canvis a les sales de l'esplai!! Quines ganes d'iniciar el nou curs... Gràcies a Cervelló Solidari i al Miquel Canals sense vosaltres no hagues estat possible!!

Aquest any tornem a tenir foulard!! significa el què sóm i què representem. És de diferents colors. El nostre foulard és lila i verd. Per guanyar-nos-el hem d’estar un temps a l’esplai, ser responsables i tenir compromís amb el Raconet.

COLÓNIES HIVERN 2015

Les primeres imatges d'un cap de setmana genial i especial! Hem estat a la neu amb tots els infants de l'Esplai el Raconet!

Obertes les inscripcions pel casal de setmana santa

Marxem de colònies el 14 i 15 de març!! Apunta't

Comencem a treballar en la disfressa

Ajudem a guiar els Reis de l'Orient, en una  nit màgica pels nens de Cervelló!